ПРЕКО ЗВЕЗДА ДО ТРЊА

Ево, већ чујем општенародна саблажњавања: „Који је овом ђаво? Одакле му овај наслов? Шта ли му ово значи? Да ли је пролупао?“ Е па, овако:

Кад читам данашње медијске садржаје или их конзумирам преко телевизора, све се своди на исто — сви јуре неке рејтинге: гледаност, читаност, и, како млади кажу, „клик“. А шта ми то гледамо, читамо, кликћемо? Па, „оно што нам се сервира“.

А где је ту истина? „Пронађи је сам... Можда и не постоји... Или је у уху слушача?“ А објективност? „Ма, ајде, молим те... Каква објективност?“ Само наслови, бомбастичне вести, запаљива реторика и приземна терминологија.

Нисам сигуран да у нашој земљи постоји и један медиј који нема таблоидне призвуке. „Једноставно, таблоидна пикантерија најлакше проналази пут до већине конзумената свих врста медија.“

А истина? „Хмм... Нема је, само њене варијанте... Истина је само перцепција 
 односно тумачење информација добијених чулима...“ Из наведеног произлази да објективност и не постоји, јер је перцепција као таква увек субјективна — „онаква какву је види наше око и чује наше ухо.“ Толико о истини.

Е, сад, колико ће сервирани садржај бити огољен и сиров, или упакован и затомљен 
 зависи од циљне групе којој је намењен.

Шта то значи? „Дакле, по теби су сви медији исти?“ Свакако да знам да нису сви исти, и да постоји очигледна разлика између одређених медија, мада не видим да од те разлике има неке суштинске вајде. Сви се они, уосталом, поигравају информацијама и сервирају их као „хладну освету“.

Добро, а које медије ја да читам и које програме да гледам?“   

 „Добро питање. Немам препоруку, нажалост.“ Све су то неке интересне групе медијских магова који мешетаре јавним простором и преко својих марионета утичу на јавно мњење  формирају га, мењају, већ према потреби.

Онај ко је тога свестан, тај све чита... гледа... трага... али узалуд. 

Онај ко тога није свестан, тај је већ у медијској мрежи  као лак плен: изманипулисан, загледан у новинарске звезде, тумара по ситно испреплетеном трњу, безнађем дезинформисаности и свађа се са фиктивним (у тежим случајевима и стварним) непријатељима.

То је „безнадежан случај просечног конзумента нашег медијског талога.“

И само једна сугестија на крају: „Чувајте се наслова да не бисте и ви преко звезда стигли до трња.“ 
 

Коментари

Популарни постови са овог блога

КРОЗ ДРАГИ КАМЕН

КАЛУП

"ДАЉЕ НЕЋЕШ МОЋИ"